Buget personal in Excel

Mi-am dat seama ca am nevoie sa vad pe ce se duc banii in urma cu 2 ani, cand dupa o luna in care am primit ca si bonus inca jumatate de salariu am vazut ca toti banii s-au dus fara ca sa stiu pe ce au fost cheltuiti. Daca te preocupa sa vezi pe ce s-au dus banii ti-am facut un model de buget personal pe care poti sa il folosesti.

Inainte sa iti dau link-ul, un scurt “manual de utilizare”. In documentul pe care poate o sa il descarci o sa vezi o separare intre introducerea si analiza datelor. De prea multe ori incercam sa si centram si sa dam cu capul in Excel si ne facem viata grea degeaba. In acest model de buget personal o sa vezi ca datele se introduc in 2 tabele:

Un tabel pentru venituri, de unde ne intra bani:

Buget personal in Excel, venituri
Buget personal in Excel, venituri

Un tabel pentru cheltuieli, pe ce cheltuim bani:

Buget personal in Excel,  cheltuieli
Buget personal in Excel, cheltuieli

Partea buna cand separam introducerea datelor de analiza acestora e ca simplificam lucrurile, cand am o cheltuiala noua pur si simplu adaug un rand nou. Nu e nevoie sa fac eu totalul pe luna, se ocupa Excel de adunare, trebuie doar sa completez data cum trebuie.

Ce asa mare smecherie, asta stiam sa fac si eu. Stai ca de acum urmeaza partea interesanta, cea de analiza.

Poti sa vezi urmatoarele rapoarte:

Buget personal in Excel - Total venituri pe luna
Total venituri pe luna
Buget personal in Excel - Total cheltuieli pe luna
Total cheltuieli pe luna
Buget personal in Excel - Tipuri de cheltuieli
Tipuri de cheltuieli
Buget personal in Excel - pondere cheltuieli pe luna
Pondere cheltuieli pe luna

Ca sa construiesc rapoartele am facut mai multe pivot table-uri si Pivot Chart-uri. Daca te pricepi la mesterit Pivot-uri mai poti sa construiesti si altele.

Categoriile de cheltuieli le poti modifica in sheet-ul administrare:

Administrare buget personal in excel
Administrare

Descarca bugetul personal in Excel

Introdu numele si adresa de email pentru a descarca.

Vrei sa inveti Excel?
Vezi ce am pentru tine
Aboneaza-te prin email

Aboneaza-te prin email

Daca vrei la modul serios sa fii mai "ninja" in Excel, vino in comunitatea excelninja.ro.

100% Excel, 0% spam.

Bravo, stiam ca poti. Ca sa stiu ca nu esti un robot, verifica-ti email-ul si confirma abonarea.

  • Pingback: Ce sunt tabelele in Excel si la ce sunt buneExcel Ninja | Excel Ninja()

  • Pingback: Fisa Gantt in Excel / Google SheetsExcel Ninja | Excel Ninja()

  • Nu merge frate, adaug un rand nou, date noi si nu se modifica nimic pe Dashboard tot sumele adaugate de tine raman indiferent ce adaug eu in paghia de cheltuieli sau in cealalta, nici o modificare…

    Cum trebuie sa introduc datele ??? poti sa imi arati remote ??? sau sa imi explici ??? sau e doar o varianta demo cea pusa pentru descarcat de nu functioneaza ??

  • Elena

    Multumesc! In seara asta am descoperit site-ul. Aveam o tema pentru finalizarea unui curs, pe care n-am stiut sa o rezolv (generarea unei situatii de tip tabel pivot si o diagrama pivot). Sper sa inteleg mai multe din modelul de buget decat am inteles din cursuri:)
    Toate cele bune!

  • Mersi Flavius de atentionare. M-am uitat sa vad despre ce e vorba si am gasit de fapt un bug din Office 2013. Chiar daca tu descarcai fisierul pe calculatorul tau, Pivot Table-urile pe care le-am folosit faceau referire la folderul de pe calculatorul meu unde era initial documentul. Am rezolvat problema salvand in format Office 2003. Acum ar trebui sa functioneze.

  • Elena, ai in modelul de buget un exemplu atat de pivot table cat si de pivot chart, sper sa te ajute

  • Pingback: 6 luni si 50 de articole despre Excel | Excel Ninja()

  • Cristian Tanasa

    Salut,
    am descarcat si eu fisierul si am incercat sa-l folosec, introducand datele mele in locul celor existente, nicio modificare.
    Fie gresesc eu undeva fie este altceva. oricum, idea in sine, este foarte buna.
    Multumiri.

    • In dashboard click dreapta pe luna si apoi refresh. Excel-ul are nevoie de asta ca sa actualizeze datele.

      • Cristian Tanasa

        Multumesc,
        a, mers foarte bine.

  • albsz

    Salut,

    e o problema, pe care nu stiu sa o rezolv!
    am incercat sa fac si eu un buget pe zile cu cheltuieli pe produse,valoarea lor, beneficiarul lor,etc insa cand am incercat sa trag niste concluzii cu pivot table
    mu -mi arata si totalul sumei cheltuite pe produse!
    Imi apare la benzina de exemplu “2” (de atatea ori am alimentat)insa nu-mi apare si suma totala!

    Am umblat in value field Settings si din Count am ales Sum!Imi arata cheltuielile pe fiecare membru si pe produs, dar nu-mi arata si de cate ori s-a cumparat acel produs! Se poate cumva o imbinare a lor?
    sa stiu de cate ori am cumparat un produs si valoarea totala?

    Tabelul l-am creat eu de la 0!

    • Partea “nashpa” cu un Pivot pe care il creez eu un Office-ul (2013) e ca de multe ori nu se intelege foarte bine cu alte versiuni si se reseteaza.

      Partea buna e ca un Pivot e foarte flexibil si iti permite sa afisezi informatia de care ai nevoie, in orice forma ai nevoie.

      Arunca o privire peste video-ul de mai jos, poate te ajuta sa vezi cum poti adapta pivotul

  • Pingback: De ce trebuie sa vorbim despre bani? | mamainvacanta.com()