Ce sunt tabelele in Excel si la ce sunt bune

“Cum adica tabele in Excel? pentru mine Excel = tabele, Radu m-ai bagat in ceata”. E adevarat ca orice foaie de calcul in Excel este in forma tabelara, totusi tabelele in Excel sunt o functie separata, asa cum sunt si pivot table-urile. In acest articol vom vedea ce sunt tabelele si de ce merita sa le folosim.

Luam ca si exemplu urmatorul set de date:

Ce sunt tabelele

M-am abtinut sa scriu “luam ca exemplu tabelul de mai jos” pentru ca, desi arata ca si un tabel, tehnic ce vedem nu este un tabel in Excel ci este un “range” de celule.

Un tabel va arata in felul urmator:

Ce sunt tabelele

Tabelele le creem de cele mai multe ori selectand un “range” de celule si apoi selectand optiunea table din tab-ul de insert.

Ce sunt tabelele

Dupa ce transformam un “range” de celule in tabel si atunci se intampla urmatoarele lucruri:

Se adauga formatare in mod automat pe care noi o putem schimba cu usurinta cu un singur click.

Ce sunt tabelele

+ alte optiuni de formatare gen banded rows & columns adica posibilitatea de a avea un rand alb, unul albastru, unul alb, unul albastru (cred ca ati prins ideea) ca si in a doua imagine

Ce sunt tabelele

Ultimul rand, randul de total are mai multe functii care ne pot ajuta sa sumarizam informatia din tabel.

Ce sunt tabelele

Se adauga filtre in mod automat (adica sageata aia in jos din partea dreapta a fiecarei celule din capul de tabel) dupa cum putem vedea si in imaginile de mai sus.

Zona ce celule care se afla in tabel capata un nume pe care il putem modifica

Ce sunt tabelele

+ Alte optiuni, sumarizare rapida cu Pivot table, eliminare duplicate, introducere slicer (filtru vizual), exportare intr-o lista Sharepoint, asta pentru cei mai developeri dintre voi.

Ce sunt tabelele

Atunci cand scrii formule referintele inspre celule se schimba dupa cum se poate vedea si mai jos, in loc de SUM(D2:D7) apare SUM(Table3[Termen de plata (zile)]).

Ce sunt tabelele

In concluzie

Pentru situatia cand lucram cu liste tabelele pot foarte utile prin faptul ca imi simplifica munca. Cu un singur click am si formatare, si filtrare, mai mult decat atat, tabelele se inteleg foarte bine si cu pivot table-urile si cu graficele si alte functii din Excel. Pe langa asta, atunci cand am scris o formula pe o coloana, atunci cand apas ENTER formula e automat multiplicata pe toata coloana.

Daca nu ma credeti ca mie imi plac tabelele, vedeti in articolele buget personal in Excel si program de facturare in Excel. Acolo am folosit tabele.