Home » Blog » Buget personal in Excel

Buget personal in Excel


Mi-am dat seama ca am nevoie sa vad pe ce se duc banii in urma cu mai multi ani, pe vremea cand eram salariat. Dupa o luna in care am primit ca si bonus inca jumatate de salariu am vazut ca toti banii s-au dus fara ca sa stiu pe ce au fost cheltuiti. Daca te preocupa sa vezi pe ce s-au dus banii ti-am facut un model de buget personal pe care poti sa il folosesti.

Inainte sa iti dau link-ul, un scurt „manual de utilizare”. In documentul pe care poate o sa il descarci o sa vezi o separare intre introducerea si analiza datelor. De prea multe ori incercam sa si centram si sa dam cu capul in Excel si ne facem viata grea degeaba. In acest model de buget personal o sa vezi ca datele se introduc in 2 tabele:

Un tabel pentru venituri, de unde ne intra bani:

Buget personal in Excel, venituri

Buget personal in Excel, venituri

Un tabel pentru cheltuieli, pe ce cheltuim bani:

Buget personal in Excel, cheltuieli

Buget personal in Excel, cheltuieli

Partea buna cand separam introducerea datelor de analiza acestora e ca simplificam lucrurile, cand am o cheltuiala noua pur si simplu adaug un rand nou. Nu e nevoie sa fac eu totalul pe luna, se ocupa Excel de adunare, trebuie doar sa completez data cum trebuie.

Ce asa mare smecherie, asta stiam sa fac si eu. Stai ca de acum urmeaza partea interesanta, cea de analiza.

Poti sa vezi urmatoarele rapoarte:

Buget personal in Excel - Total venituri pe luna

Total venituri pe luna

Buget personal in Excel - Total cheltuieli pe luna

Total cheltuieli pe luna

Buget personal in Excel - Tipuri de cheltuieli

Tipuri de cheltuieli

Buget personal in Excel - pondere cheltuieli pe luna

Pondere cheltuieli pe luna

Ca sa construiesc rapoartele am facut mai multe pivot table-uri si Pivot Chart-uri. Daca te pricepi la mesterit Pivot-uri mai poti sa construiesti si altele.

Categoriile de cheltuieli le poti modifica in sheet-ul administrare:

Administrare buget personal in excel

Administrare

Descarca bugetul personal in Excel

Vezi daca merge butonul de mai jos.

PS: Un update din 2020

Am scris acest articol in urma cu mai multi ani. L-am republicat recent pentru ca eu cred ca acest model e in continuare relevant si util. E bine sa stii pe ce cheltui banii.

Vreau doar sa iti spun ca eu nu mai il folosesc de cand am dat peste Revolut. Poate ai mai auzit de ei, sunt un fel de banca care nu e banca, un fel de cont de PayPal unde ai si un card de debit.

Am incercat Revolut pentru ca intotdeauna mi-a fost greu sa fiu consecvent in a imi introduce undeva cheltuielile. Intotdeauna unele lucruri imi scapau si imi place ca Revolut face asta pentru mine.


Ai invatat ceva nou?


Etichete:

14 comentarii la „Buget personal in Excel”

  1. Pingback: Ce sunt tabelele in Excel si la ce sunt buneExcel Ninja | Excel Ninja

  2. Pingback: Fisa Gantt in Excel / Google SheetsExcel Ninja | Excel Ninja

  3. Nu merge frate, adaug un rand nou, date noi si nu se modifica nimic pe Dashboard tot sumele adaugate de tine raman indiferent ce adaug eu in paghia de cheltuieli sau in cealalta, nici o modificare…

    Cum trebuie sa introduc datele ??? poti sa imi arati remote ??? sau sa imi explici ??? sau e doar o varianta demo cea pusa pentru descarcat de nu functioneaza ??

  4. Multumesc! In seara asta am descoperit site-ul. Aveam o tema pentru finalizarea unui curs, pe care n-am stiut sa o rezolv (generarea unei situatii de tip tabel pivot si o diagrama pivot). Sper sa inteleg mai multe din modelul de buget decat am inteles din cursuri:)
    Toate cele bune!

  5. Mersi Flavius de atentionare. M-am uitat sa vad despre ce e vorba si am gasit de fapt un bug din Office 2013. Chiar daca tu descarcai fisierul pe calculatorul tau, Pivot Table-urile pe care le-am folosit faceau referire la folderul de pe calculatorul meu unde era initial documentul. Am rezolvat problema salvand in format Office 2003. Acum ar trebui sa functioneze.

  6. Pingback: 6 luni si 50 de articole despre Excel | Excel Ninja

  7. Salut,
    am descarcat si eu fisierul si am incercat sa-l folosec, introducand datele mele in locul celor existente, nicio modificare.
    Fie gresesc eu undeva fie este altceva. oricum, idea in sine, este foarte buna.
    Multumiri.

    1. Salut,

      e o problema, pe care nu stiu sa o rezolv!
      am incercat sa fac si eu un buget pe zile cu cheltuieli pe produse,valoarea lor, beneficiarul lor,etc insa cand am incercat sa trag niste concluzii cu pivot table
      mu -mi arata si totalul sumei cheltuite pe produse!
      Imi apare la benzina de exemplu „2” (de atatea ori am alimentat)insa nu-mi apare si suma totala!

      Am umblat in value field Settings si din Count am ales Sum!Imi arata cheltuielile pe fiecare membru si pe produs, dar nu-mi arata si de cate ori s-a cumparat acel produs! Se poate cumva o imbinare a lor?
      sa stiu de cate ori am cumparat un produs si valoarea totala?

      Tabelul l-am creat eu de la 0!

      1. Partea „nashpa” cu un Pivot pe care il creez eu un Office-ul (2013) e ca de multe ori nu se intelege foarte bine cu alte versiuni si se reseteaza.

        Partea buna e ca un Pivot e foarte flexibil si iti permite sa afisezi informatia de care ai nevoie, in orice forma ai nevoie.

        Arunca o privire peste video-ul de mai jos, poate te ajuta sa vezi cum poti adapta pivotul

    2. Pingback: De ce trebuie sa vorbim despre bani? | mamainvacanta.com

    3. Pingback: Modele in Excel - de ce ai nevoie? | excelninja.ro

Tu ce parere ai?