Cum sa analizezi mai multe tabele intr-un singur Pivot Table


La unul din cursurile live de Excel pe care le-am livrat am primit o intrebare interesanta:

Radu, pot cumva in Excel sa analizez mai multe tabele cu un singur Pivot Table?.

Trebuie sa recunosc ca la acel moment nu am dat cel mai bun raspuns, i-am spus ca se poate doar daca folosesti Power Pivot.

Nu am dat cel mai bun raspuns pentru ca exista si alta cale, in cazul in care folosesti Office 2013. Asta e, omul cat traieste invata, de asta site-ul asta nu se numeste radulestiepetoateintotdeauna.ro :).



Scenariu

Cred ca va era dor de Gigel, omul nostru a fost promovat pe pozitia de analist junior in compania care lucreaza. In primele 6 luni de lucru a reusit sa creeze urmatorul raport format din 3 tabele (vanzari, categorii si magazine):

TabeleA primit sarcina ca pana la finalul zilei sa creeze un pivot table care sa contina urmatoarele informatii:

Pivot table

Asa, si care e partea complicata?

La prima vedere pare un raport simplu pe care il creezi in 17 secunde, doar ca nu e chiar asa. Avem acolo informatii pe care le gasim in 3 tabele separate, categoriile in tabelul categorii, regiunile in tabelul magazine si valorile in tabelul vanzari.

Excel 2013

Lucrurile pe care vi le arat aici functioneaza in cazul in care ai Office 2013. Vezi, inca un motiv ca sa faci upgrade de la Office 2003, pe langa faptul ca au trecut 11 ani de atunci. Cred ca Microsoft ar trebui sa ma plateasca pentru ca le fac reclama.

Tabele si nu range de celule

Ca sa ne facem viata mai usoara ne vom asigura ca toate cele 3 tabele despre care vorbeam sunt cu adevarat tabele si nu range de celule. In caz ca te intrebi care e diferenta, poti citi mai multe aici. Eu am facut asta deja, le-am dat si nume ca sa imi fie mai usor sa le recunosc.

Creem un pivot table nou

Ne apucam de treaba si creem un nou pivot table, doar ca de data asta apasam “butonul magic”, nu va spun care va dau doar un indiciu, sunt 3 sageti care arata inspre el.

Insert pivot tableRezultat

Am selectat tabelul vanzari si am dat enter, pot sa vad ca Excel mi-a detectat toate tabelele din workbook si mi le arata in tab-ul de all. De asta va spuneam ca e nevoie sa transformati range-urile in celule.

Pivot table Legaturi intre tabele

Nu suntem gata inca, mai e ceva, trebuie sa creem legaturi intre tabele, altfel Excel nu va sti in ce fel sunt legate tabelele noastre intre ele.

Legaturi

Vom face urmatoarele legaturi:

  • Vanzari – categorii, legatura pe coloana produs
  • Vanzari – magazine, legatura pe coloana magazin

Legaturi

Legaturi

Creem in sfarsit pivot table-ul

Da, asta facem, vezi, in imaginea foarte inalta de mai jos, care sunt setarile pentru acest pivot cu date din 3 tabele.

Pivot table

Si rezultatul final

Dupa “lupte seculare” am reusit sa il ajutam pe Gigel sa ajunga la rezultatul dorit.

Rezultat

Download

Felicitari ca ai ajuns sa ma urmaresti pana aici, cu un click pe acest link poti descarca fisierul pe care am lucrat si eu.